Z Życia Oddziałów

Ostatnie Wpisy

Poniżej zamieszczamy relację z ostatnich wydarzeń w których uczestniczyli członkowie KSM Diecezji Radomskiej
  • Ostatnio Dodane
Informacje z działalności KSM Diecezji Radomskiej w ostatnim czasie

Młodzi dla Środowiska

Młodzi dla środowiska – KSM na warsztatach ekologicznych w Drohiczynie

Ostatnie dni wakacyjnego czasu były dla KSM naszej Diecezji bardzo intensywne. Zainspirowani encykliką Papieża Franciszka „Laudato si” – „Pochwalony bądź”, wzywającą do odpowiedzialności o środowisko, jak również nauką św. Jana Pawła II o ekologii, w której papież nawiązywał nie tylko do obowiązku troszczenia się o środowisko, ale ukazał, że szacunek wobec przyrody płynie z miłości oraz szacunku do Boga, udaliśmy się na dawno wyczekiwany przez nas turnus do Drohiczyna.

W dniach 24-30sierpnia wzięliśmy udział w Terenowych Warsztatach Edukacji Ekologicznej. Inicjatorem projektu był KSM Diecezji Drohiczyńskiej. Każdy dzień rozpoczynaliśmy Mszą Św. w kaplicy w ośrodku i kończyliśmy Apelem Jasnogórskim. Przeżywaliśmy w tym czasie swoiste rekolekcje. Nie brakowało nauki ze strony naszego Diecezjalnego Asystenta Ks. Grzegorza, który dba o nasz duchowy wzrost. Dzięki rozdzielonym dyżurom, cała grupa 40 uczestników była zaangażowana w przygotowanie Liturgii, adoracji i Apeli. Czuwali nad tym: Dawid Bukalski- Prezes KSM, klerycy oraz Ksiądz Asystent. Nasi ksmowicze, tegoroczni uczestnicy Miasteczka Modlitewnego w Zabawie zorganizowali pogodny wieczorek w formie gry terenowej. Była to doskonała okazja do nawiązania relacji i współpracy pomiędzy uczestnikami wyjazdu. Organizatorzy KSM Drohiczyn zapewnili nam moc atrakcji. Oprócz codziennych zajęć terenowych prowadzonych w grupach, w ramach projektu skorzystaliśmy z parku linowego w Broku i spływu kajakowego wiodącego przez rzekę Bug. Spacerowaliśmy pierwszą leśną ścieżką przyrodniczą w Polsce - Żebra Żubra, leżącą na terenie Puszczy Białowieskiej, zwiedziliśmy Muzeum Przyrodniczo-Leśne znajdujące się w Białowieskim Parku Narodowym oraz Rezerwat Pokazowy Żubrów. Drohiczyn jest pięknym miastem. Trudno uwierzyć w to, że w niewielkiej miejscowości liczącej około 3 tysięcy mieszkańców wzniesiono 3 świątynie i cerkiew. Miasto ma w sobie urok. Na dzień przed odjazdem oprowadził nas po nim prezes zarządu diecezjalnego KSM Diecezji Drohiczyńskiej, Mateusz Stefaniuk. Odwiedziliśmy Katedrę i Seminarium Duchowne, weszliśmy również na Górę Zamkową, z której mogliśmy podziwiać piękną panoramę doliny Bugu. Zwiedziliśmy Muzeum Diecezjalne, wystawę zabytkowych motocykli, a na koniec jedyne istniejące w Polsce Muzeum Kajakarstwa.

Myślę, że był to radosny czas. Dla wielu z nas dosyć ciekawy. Świadczy o tym to, że cały czas wracamy do tych wydarzeń i wspominamy je tak, jakby to było wczoraj.

Anna Wisowata
Z-ca Prezesa KSM DR

Dawid Bukalski

TAG_NAME_AUTHOR_POST

Służyć Bogu, Kościołowi i Ojczyźnie

Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży (KSM) jest organizacją młodzieżową, działającą na terenie całej Polski. Jest to stowarzyszenie kościelne, zrzeszające młodych katolików świeckich w wieku od 14 do 30 lat, pragnących twórczo i aktywnie wykorzystać swoją młodość, gotowych całym swoim życiem „służyć Bogu, Kościołowi i Ojczyźnie”.
sub

• kul
  • ekai
Top
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów... More details…